Isnin, 27 Februari 2012

Suka atau Tidak Suka??


Salam Sejahtera buat semua pembaca artikel-artikel di blog ini.. Saya doakan anda semua dilimpahi kebahagiaan dari Tuhan Yang Maha Esa... Suka atau Tidak Suka?? Tentu anda tertanya-tanya apa yang dimaksudkan tajuk artikel saya pada kali ini..

Insya Allah kali ini, saya ingin kongsikan degan anda berkenaan hikmah di sebalik kejadian atau dugaan yang menimpa diri kita. Artikel kali ini merupakan kesinambungan dari karya saya yang lepas yang bertajuk " Dugaan dari yang Maha Esa".

Segala yang berlaku adalah mengikut ketetapan yang Allah s.w.t inginkan sama ada suka atau tidak suka..Apapun, ia juga berlaku berdasarkan pilihan kita sama ada ingin melakukan kebaikan atau keburukan.. Jadi, sebelum melakukan sesuatu..fikirkanlah dengan sebaik-baiknya.. Bak kata pepatah Melayu, "terlajak perahu boleh diundur, tapi t'lajak kata atau p'buatan, buruk padahnya".

Apa yang telah Allah tentukan pada kita adalah perkara yang terbaik disusun buat diri setiap hambaNya..Mungkin kita tidak suka, namun disebaliknya ada kebahagiaan yang kita nantikan dan tercari-cari.. Ingat!.. Mungkin anda fikir kebahagiaan yang anda kecapi ketika ini adalah kebahagiaan yang hakiki..Namun disebaliknya mungkin terjadi sesuatu yang tidak kita duga.. Bejaga-jaga ye...Beringatlah sentiasa.. Insya Allah jika anda sentiasa dekat padaNya, mohon petunjuk dariNya, anda sentiasa bersederhana dalam setiap tindakan.. Suka atau Tidak Suka?? Fikir dan Renungkan bersama ;-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
Advertlets Code